Zasady dla graczy Arkadii

?zasady

Arkadia jest gra, ktorej przeznaczeniem jest sprawianie przyjemnosci
graczom i wspoltworzacym ja czarodziejom. Jak w kazdym spoleczenstwie,
konieczne jest jednak istnienie praw wymierzonych przeciwko niszczeniu
przyjemnosci innych osob.

Ogolne zasady dotyczace muda:

$1 Mudem zarzadza Administracja Arkadii.

$2 Wszelkie kwestie dotyczace graczy rozstrzygaja mistrzowie gry (MG).
W razie problemow nalezy sie z nimi kontaktowac na mudzie komenda
‘zglos mg’ lub poprzez email ‘arkadia@arkadia.rpg.pl’.

$3 Arkadia jest gra darmowa. Nie sa i nie beda pobierane zadne oplaty
za mozliwosc gry na mudzie lub dostep do jakichs elementow jego
swiata.

$4 Prawo do gry na mudzie ma kazdy. Prawo to moze jednak zostac odebrane
przez Administracje Arkadii osobom, ktore w sposob drastyczny lamia
zasady netykiety lub ogolnie pojetej kultury albo dzialaja na szkode
muda.

$5 Zabronione jest przetrzymywanie, wykorzystywanie lub rozpowszechnianie
nieupublicznionego przez Administracje Arkadii kodu muda.

$6 Zabronione jest uzywanie Arkadii w celu reklamowania jakichkolwiek
zewnetrznych wobec niej osob fizycznych albo prawnych, przedmiotow lub
uslug.

$7 Zabronione jest rozpowszechnianie z zalozenia niedostepnych dla graczy
informacji. Dotyczy to zarowno mechaniki muda jak tez tozsamosci
wlasciciela postaci i/lub konta. W sytuacji gdy inni gracze wiedza, ze
jakies postaci maja tego samego wlasciciela, bedzie on traktowany jako
osoba odpowiedzialna za wszystkie wynikajace z tego faktu konsekwencje.

Ogolne zasady dotyczace graczy:
[linia 40 – ENTER by przejsc dalej, q by przerwac, ? by uzyskac pomoc]

$1 Zabronione jest oszukiwanie i czerpanie korzysci z bledow. W przypadku
wystapienia bledu lub sytuacji, w ktorej nie jest jasne czy cos jest
bledem, nalezy to zglosic komenda ‘zglos blad’ i natychmiast zaprzestac
dalszego wykorzystywania.

$2 Arkadia przeznaczona jest dla ludzi, nie botow. Gracz musi miec pelna
swiadomosc faktu wyslania oraz dokladnej tresci kazdej wykonanej na
mudzie komendy. Arkadia udostepnia komendy, ktore pozwalaja na pewna
automatyzacje gry (takie jak ‘wykonaj’ czy ‘idz’), ale moga byc one
uzywane tylko pod kontrola i przy pelnej swiadomosci gracza.

$3 Zabronione jest przekazywanie poza mudem informacji, ktore moga miec
wplyw na biezace wydarzenia na Arkadii. Nie jest zabronione zalogowanie
postaci na prosbe osoby grajacej w danym momencie na mudzie, jednakze
pozniej w czasie gry nie wolno wykorzystywac zadnej informacji
uzyskanej poza Arkadia.

$4 W danej chwili tylko jedna z postaci przypisanych do danego konta moze
byc zalogowana na mudzie. Dozwolone jest jednoczesne logowanie sie do
swiata Arkadii i na konto.

$5 Zabronione jest mieszanie swiata rzeczywistego ze swiatem muda.
W szczegolnosci dotyczy to utozsamiania postaci z gry z osoba jej
wlasciciela i przenoszenia pomiedzy nimi sympatii lub antypatii.

Zasady dotyczace kont i postaci:

$1 Kazdy gracz moze posiadac tylko jedno konto.

$2 Do konta moze byc przypisanych do dwudziestu postaci.

$3 Zabronione jest udostepnianie konta, postaci lub tylko samych hasel do
nich osobom trzecim.

$4 Za wszystkie czyny postaci przypisanych do danego konta odpowiada jego
wlasciciel.

$5 Tworzac nowa postac nalezy wybrac jej imie wedle ponizszych regul:
[linia 80 – ENTER by przejsc dalej, q by przerwac, ? by uzyskac pomoc]
– musi byc zgodne z konwencja fantasy
– nie moze byc to imie postaci lub nazwa wlasna wystepujaca w
tworczosci literackiej lub filmowej
– nie moze byc nazwa zadnej rzeczy lub czynnosci w jezyku polskim
lub angielskim
– musi byc odmienione zgodnie z regulami gramatycznymi jezyka
polskiego i bez wykorzystania apostrofow
– nie moze byc wulgarne, obrazliwe lub przesmiewcze
W przypadku imienia kontrowersyjnego postac je noszaca moze zostac
usunieta.

$6 Zabronione jest tworzenie postaci w celu podszywania sie pod innych,
prowokowania lub anonimowego wypowiadania sie.

$7 Nie wolno pomagac jedna postacia z tego samego konta drugiej – zarowno
posrednio (np. zdobywajac informacje), bezposrednio (np. przekazujac
przedmioty) jak i z wykorzystaniem osob trzecich.

$8 Od graczy wymaga sie, by swiaty wszystkich postaci przypisanych do ich
kont byly jak najbardziej rozdzielne. W szczegolnosci zabronione jest
granie dwiema lub wiecej postaciami wymiennie – czyli logowanie roznych
postaci, ale granie z ta sama grupa osob.

$9 Dwie postaci przypisane do jednego konta nie moga nalezec do tego
samego stowarzyszenia.

$10 Tylko jedna z postaci przypisanych do danego konta moze pelnic funkcje
przywodcza w jakims stowarzyszeniu.

$11 Jesli dwie postaci przypisane do tego samego konta przynaleza do
wrogich sobie stowarzyszen, to jedna z nich przez caly czas trwania
konfliktu powinna byc nieaktywna.

Zasady dotyczace gry postacia

$1 Arkadia jest gra utrzymywana w klimacie hard-fantasy. Od graczy
wymaga sie, ze beda odgrywali swoje postaci zgodnie z ta konwencja.

$2 Odgrywanie postaci jest wymagane w kazdej sytuacji, za wyjatkiem
[linia 120 – ENTER by przejsc dalej, q by przerwac, ? by uzyskac pomoc]
uzywania komendy ‘szepnij’ oraz kontaktow z Administracja Arkadii.
Oczywiscie nie kazdy musi miec w tym kierunku odpowiedni talent,
wystarczajace jest, gdy konsekwentnie przestrzega wymaganego minimum.
Podobnie jak lamanie tej zasady, bezwzglednie karane bedzie
podchodzenie do tego tematu w sposob przesmiewczy lub celowo
przesadny.

$3 Zabronione jest zachowywanie sie w sposob razaco wulgarny. W
szczegolnosci dotyczy to uzywania wspolczesnych wulgaryzmow.

$4 Zabronione jest przywlaszczanie sobie jakiegos terytorium poprzez
ciagle ograniczanie do niego dostepu postaciom innych graczy lub tylko
poprzez legitymowanie ich. Wyjatek od tej zasady stanowi punkt 4 zasad
o stowarzyszeniach.

$5 Zabronione jest wymuszanie na innych postaciach przedstawiania sie.

$6 Zabronione jest uporczywe nekanie postaci innych graczy. Okreslenie co
jest nekaniem nie jest calkiem oczywiste, wiec nalezy tu uzyc zdrowego
rozsadku i dobrego smaku.

$7 Zabijanie postaci innych graczy jest na Arkadii mozliwe, istnieja
jednak pewne ograniczenia. Zabronione jest zabijanie innych:
– bez przyczyny lub pod byle pretekstem; co wiecej, ofiara musi
znac powod ataku
– wielokrotnie z tego samego powodu
– na lokacji startowej po zalogowaniu
Zabicie drugiej postaci jest uznawane za ostatecznosc przy
rozwiazywaniu konfliktow, dlatego tez obowiazkiem gracza jest uzyskac
przed atakiem absolutna pewnosc, ze nie dojdzie do zadnej pomylki.

Zasady dotyczace stowarzyszen (gildii)

$1 Kazde stowarzyszenie ma swoja wlasna specyfike i klimat zwiazany ze
swiatem jednej z domen muda. Wyznaczaja one ogolne ramy, w ktorych
powinna sie miescic polityka gildii. W przypadku gdy nie jest jasne,
czy jakas decyzja jest zgodna z ta zasada, nalezy sie skontaktowac
z MG.

[linia 160 – ENTER by przejsc dalej, q by przerwac, ? by uzyskac pomoc]
$2 Odpowiedzialnoscia calego stowarzyszenia jest dbanie, by jego
czlonkowie odgrywali swoje postaci zgodnie z jego klimatem.

$3 Czlonkostwo w stowarzyszeniu jest przywilejem, dlatego oczekuje sie,
ze postac moze zostac do niego przyjeta dopiero, gdy udowodni swoja
wartosc.

$4 Na pewnych terenach stowarzyszenia moga miec rozszerzone przywileje
obejmujace na przyklad mozliwosc przepedzania intruzow lub ograniczania
innym postaciom dostepu do pewnych zasobow. By uzyskac takie prawo
nalezy otrzymac akceptacje MG przesylajac uzasadnienie podparte klimatem
gildii.

W zaleznosci od poziomu ujawnionej zlej woli i wczesniejszego zachowania
gracza, naruszenie zasad moze sie skonczyc tylko ostrzezeniem, odebraniem
postaci czesci jej zgromadzonego doswiadczenia, zdolnosci, przedmiotow, czy
statusu lub czasowa blokada mozliwosci zalogowania sie na muda. W ostatecznosci
bedzie sie wiazac z usunieciem postaci lub calego konta. Zlamanie zasad
dotyczacych stowarzyszen moze, zaleznie od skali przewinienia, oznaczac kare
dla osoby odpowiedzialnej lub dla calej gildii. W drugim przypadku odebrane
moga zostac przywileje, jakie daje czlonkostwo w stowarzyszeniu.